گوشهٔ سوزوگداز گوشهای متمایز است که پس از شاه ختائی اجرا میشود. از نظر فواصل و مد، این گوشه با درآمد بیات اصفهان مطابقت دارد اما در آن تأکید بیشتر بر روی نتهایی است که در فاصلهٔ پنجم درستِ بالای نت پایهٔ اصفهان قرار دارند (یعنی برخلاف درآمد، نتهای بمتر از نت پایه مورد تأکید نیستند). در اجرای آوازی بیات اصفهان، معمولاً گوشهٔ سوزوگداز با اجرای یک مثنوی دنبال میشود که ممکن است به آن نام «گوشهٔ مثنوی» نیز بدهند.
گوشه سوز و گداز با صدای استاد محمد اسماعیل قنبری